Synoptik åbner alle butikker

Alle Synoptik-butikker er nu åbne. Vi kan i henhold til gældende anvisninger hjælpe med udførelse af synsprøver, brilletilretninger, kontaktlinsespørgsmål og service til alle brille- og kontaktlinsekunder, og det er igen muligt at bestille synsprøven online.

Vi foretager synsprøver efter forudgående visitation. Du vil forud for synsprøven blive kontaktet telefonisk for en kort konsultation vedrørende COVID-19. På den måde kan vi både begrænse antallet af besøgende i butikken på samme tid og sikre, at det er trygt at besøge Synoptik.

Vi ta’r dit syn og din sikkerhed alvorligt
I Synoptik går vi ikke på kompromis med din sikkerhed. Vi efterlever alle Sundhedsmyndighedernes retningslinjer og hygiejneforanstaltninger for udførelse af synsprøver, og vi har værnemidler, som er tilgængelige i vores butikker. Vi vil anvende disse efter Sundhedsmyndighedernes retningslinjer – især såfremt synsprøver og brilletilretninger kræver nærkontakt af længere varighed.

For at begrænse smittespredning lukker vi kun det antal kunder ind ad gangen, som gør det muligt at overholde myndighedernes anvisninger om afstand.

Sådan foretager vi synsprøver
Vi har som altid stort fokus på hygiejne, og vi spritter al udstyr af både før og efter synsprøver.

Vi bruger værnemidler såsom visir, mundbind og engangshandsker, hvis du eller optikeren skønner, at der er behov for dette. Som noget nyt har vi håndsprit til rådighed, så du kan have en god håndhygiejne.

Du kan igen bestille tid til en synsprøve online. Forud for synsprøven vil du blive kontaktet telefonisk for en kort konsultation vedrørende COVID-19. På den måde kan vi sikre, at kun raske personer kommer ind i butikken, ligesom vi kan mindske smitterisikoen i form af begrænsning af kunder på samme tid og efterleve Sundhedsstyrelsens afstandsregler.

Bestil tid

Hold afstand og tag hensyn i butikken
Vi følger myndighedernes anvisninger grundigt og tilstræber os at skabe et sikkert miljø for dig som kunde, når du opholder sig i butikken. Vi vil tage en række hensyn, så vi kan minimere smittefaren og gøre det sikkert at besøge Synoptik:

  • Vi lukker kun et begrænset antal kunder ind ad gangen
  • Vi holder høj hygiejne og spritter udstyr af før og efter brug
  • Vi har håndsprit tilgængeligt for kunder
  • Vi bruger de nødvendige værnemidler såsom visir og mundbind, hvis vi har behov for at være tæt på dig i længere tid.

Har du – eller din samboende – symptomer som hoste, feber eller muskelømhed, beder vi dig vente med at besøge os, indtil du har været symptomfri i mindst 2 døgn.

Vi glæder os til at se dig i Synoptik – vi ta’r dit syn alvorligt.

Klik her for at se, hvilken butikker der holder åbent.

Åbne butikker

Få svar på de oftest stillede spørgsmål herunder.

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på alle de spørgsmål, der kan være opstået som følge af den aktuelle situation.

Briller

Mangler du at modtage dine nye briller?

Hvis du har bestilt og betalt for dine nye briller hos din Synoptik-butik og desværre ikke nåede at få dem, inden vi lukkede vores butikker, sender vi dem hjem til dig med fri fragt, så snart vi har dem klar.

Vi har mange briller, der skal færdiggøres og sendes ud til vores kunder, så hav gerne lidt tålmodighed med os. Vi har indsat flere medarbejdere i produktionen og bestræber os på at sende dine nye briller hurtigst muligt.

Når vi åbner igen, er du velkommen til at kigge forbi, så vi kan tilrette brillen og sikre, at den lever op til dine forventninger.

Har du praktiske spørgsmål vedr. vores butikker?

Vores butikker er på nuværende tidspunkt lukkede i ubestemt tid grundet COVID-19, men har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores Kundeteam på enten tlf. 36 73 77 00 eller via Kundeteam@synoptik.dk. Vi står altid klar til at hjælpe dig.

Har du akut behov for hjælp?

Hvis du har behov for akut hjælp til dit syn, kan vi hjælpe dig med kontakt til en autoriseret optiker hos Synoptik via vores Kundeteam. Kontakt os på tlf. 36 73 77 00.

Kontaktlinser

Mangler du kontaktlinser?

Kontaktlinseforsendelser sker som helt normalt. Mangler du en forsendelse, vil vi undersøge, om den er afsendt fra leverandøren, og eventuelt sende en ny forsendelse for at begrænse ventetiden.

Du kan også finde dine kontaktlinser på Synoptik.dk og bestille det antal, du mangler.

Send en e-mail med navn, adresse, fødselsdato og ”Kontaktlinser” i emnefeltet til Kundeteam@synoptik.dk. Så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Har du behov for nødlinser?

Hvis du har behov for levering af nødlinser, kan vi sende dig et mindre antal. Du kan også finde dine kontaktlinser på Synoptik.dk. Her kan du bestille præcis det antal, du mangler.

Har du øvrige spørgsmål? Send en e-mail med navn, adresse, fødselsdato og ”Nødlinser” i emnefeltet til Kundeteam@synoptik.dk. Så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Skal du skifte kontaktlinser?

Får du regelmæssigt skiftet dine kontaktlinser af en optiker i butikken, og er det snart tid til et skift, kan du kontakte vores Kundeteam på tlf. 36 73 77 00. De får en optiker til at kontakte dig, så du kan lave en aftale om, hvor og hvornår du kan komme ind til et linseskift.

Vil du ændre eller stoppe dit abonnement?

Hvis du har behov for at ændre eller stoppe dit abonnement, kan du sende en e-mail med navn, adresse, fødselsdato og ”Abonnement” i emnefeltet til Kundeteam@synoptik.dk. Så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Vil du ændre adresse?

Hvis du har behov for at ændre din fakturerings- eller leveringsadresse, kan du sende en e-mail med navn, adresse, fødselsdato og ”Adresse” i emnefeltet til Kundeteam@synoptik.dk.  Så kontakter vi dig hurtigst muligt.

Guide til kontaktlinsebrugere i forbindelse med COVID-19

Sunde og raske kontaktlinsebrugere kan fortsætte med at bruge kontaktlinser i tiden med Corona. Der er ingen videnskabeligt baserede tegn på, at brug af kontaktlinser øger risikoen for smitte eller smittespredning af Coronavirus.

Det vigtigste er at opretholde god håndhygiejne og korrekt kontaktlinsehåndtering.

Følg de instrukser, du har fået af optikeren med hensyn til rensning, desinfektion og opbevaring af dine linser, og brug kun den anbefalede væske til dine linser.

God hygiejne:

  • Vask altid hænder grundigt med vand og sæbe og tør hænderne helt, inden du rører ved kontaktlinsepakken/-etuiet, kontaktlinserne eller dit øje.
  • Vask altid hænderne grundigt og tør hænderne helt, inden du tager linserne på.
  • Vask altid hænderne grundigt, og tør hænderne helt, inden du tager linserne af, også selv om det er 1-dagslinser, som skal kasseres bagefter.
  • Endagslinser må kun bruges én dag og skal kasseres efter brug.
  • Uge- eller månedslinser renses og opbevares i de anbefalede væsker efter hver gang, du har haft dem på.
  • Hvis du bliver syg med feber og med forkølelses- eller influenzalignende symptomer, bør du ikke anvende kontaktlinser, men skifte til briller, indtil du er helt rask igen.

Har du praktiske spørgsmål vedr. vores butikker?

Vores butikker er på nuværende tidspunkt lukkede i ubestemt tid grundet COVID-19, men har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores Kundeteam på enten tlf. 36 73 77 00 eller via Kundeteam@synoptik.dk.  Vi står altid klar til at hjælpe dig.

Har du akut behov for hjælp?

Hvis du har behov for akut hjælp til dit syn, kan vi hjælpe dig med kontakt til en optiker hos Synoptik via vores Kundeteam. Kontakt os på tlf. 36 73 77 00.

Du har fortsat mulighed for at købe både solbriller og kontaktlinser på Synoptik.dk, der tilbyder fri fragt til din hjemmeadresse ved køb over 499,- og fri retur.

Spar op til 50 % på alle solbriller lige nu! 

Se solbriller online

Se kontaktlinser online

Pas godt på dig selv og dit syn. Vi ser frem til snarest at byde dig velkommen i Synoptik igen.

P.S. Vores butik i Nuuk i Grønland kan kontaktes på tlf.nr. (00299)321519 kl. 10.00-17.30 alle hverdage eller e-mail 418@synoptik.dk.