Vores historier

Vores historier

Hos Synoptik brænder vi for solstrålehistorier. Det er dem, der giver os lyst til at fortsætte med at gøre en synlig forskel for mennesker med et uskarpt syn. Og der er masser af dem. Igennem vores mange år som Danmarks førende optikerkæde har vi bidraget med behandlinger og tiltag, der har haft stor indflydelse på menneskers hverdage.

- 3 minutters læsetid

Et tjek hos optikeren reddede Lise Lottes syn

Lise Lotte var tæt på at blive blind. Det startede med en stærk smerte i hovedet, nakken og panden. I dagene efter opdagede Lise Lotte en sløret cirkel, når hun kiggede ud af det ene øje. Derfor bestilte hun tid til en Udvidet Synsprøve med sundhedstjek hos Synoptik i Egedal.

En af Synoptiks autoriserede optikere undersøgte Lise Lottes øjne og kunne se, at der var tegn på forandringer i øjnene. Der blev handlet med det samme. Optikeren kunne se, at det krævede videre undersøgelse hos en øjenlæge, som kunne konstatere, at det var en blodprop. Øjenlægen kunne også konstatere, at det formentlig havde kostet Lise Lotte synet, hvis optikeren ikke havde handlet hurtigt.


Historien om Lise Lotte er en af de historier, som vores autoriserede optikere oplever, når de dagligt udfører synsprøver på kunder. Synsprøven er nemlig ikke kun en test af det funktionelle syn. Det er også et omfattende sundhedstjek, som kan afsløre sygdomme. Præcis som Lise Lottes. En sygdom, der kunne gøre hende blind, som hun var tæt på at blive, indtil hun besøgte sin lokale Synoptik-butik og fik den rette hjælp.

1403 håndlavede brilleetuier til Ghanas lokalbefolkning

I Synoptik er vi ikke kun specialister i synet. Vi er også ildsjæle, der brænder for den gode sag.

Gennem de seneste 12 år har et hold medarbejdere rejst til Ghana og uddelt briller, der er indsamlet i Synoptiks butikker landet over. Det er imidlertid ikke kun briller, der bliver uddelt, når vi besøger den synsklinik, som vi i samarbejde med Dansk Blindesamfund og Ghana Blind Union har etableret i Ghanas hovedstad Accra. Også håndlavede brilleetuier bliver uddelt i stor stil til ghaneserne, så de har mulighed for at passe på deres briller.

En gruppe frivillige har det seneste år lagt timevis af arbejde i at lave brilletuier, der passer til de briller, ghaneserne får uddelt af Synoptiks medarbejdere i Ghana. Hele 1403 brilleetuier er det blevet til.

De mange brilleetuier skal sammen med uddelingen af briller, som er med til at ændre livet for mange ghanesere med alvorlige synsbegrænsninger, bidrage til at give dem en oplevelse, hvor deres syn og velvære bliver taget alvorligt. Akkurat som Synoptiks kunder oplever i Danmark.

Læs mere om vores velgørende aktiviteter i Ghana her.

Vi er først tilfredse, når vores kunder er tilfredse

Kundetilfredshed er en afgørende byggesten i Synoptik. Vi er nemlig først tilfredse, når vores kunder er det.

Vi anbefaler derfor alle kunder at anmelde os på Trustpilot, efter de har været i kontakt med Synoptik. Hvad enten det er et brillekøb, udførelse af synsprøve eller noget helt tredje. Og vigtigst af alt: Uanset om det negativt eller positivt.

Vores Kundeteam følger løbende med og hjælper de personer, der har haft en oplevelse, hvor der er plads til forbedringer. Kun sådan kan vi forbedre os selv og den oplevelse, vi giver vores kunder på deres kunderejse i Synoptik – fra start til slut.

Vores ansvar
Vores medarbejdere
Vores historie
Vores politikker
Vores produkter
Vores tilstedeværelse


Bestil tid